Vores historie.

Postbuddy er løsningen på et problem, som vi har selv har oplevet fra frontlinjerne. Nemlig hvor dyrt og kompliceret det er, at bruge breve i sin markedsføring. Det her er vores historie.

Postbuddy er løsningen på et problem, som vi har selv har oplevet fra frontlinjerne. Nemlig hvor dyrt og kompliceret det er, at bruge breve i sin markedsføring. Det her er vores historie.

Pænt goddag. Jeg er Christian, en af stifterne bag Postbuddy. Folk spørger mig tit, hvorfor vi bygger Postbuddy - de har aldrig hørt om noget lignende, så de er nysgerrige på, hvor ideen kommer fra.

Min baggrund er Resights (softwarefirma), hvor min første opgave var at få nye kunder. Vi havde netop onboardet de første 10 og nu havde vi desperat brug for nogle flere. Min idé var at sende breve til potentielle kunder, så jeg gik i gang.

Hvor svært kunne det være? Ret svært, viste det sig.

Efter to dages arbejde, kunne jeg endelig gå på posthuset og sende de første 100 breve. Processen var totalt manuel. Der skulle printes, skrives navne og adresser i hånden, og slikkes på hver enkelt kuvert. Alligevel endte prisen per brev med at være 25 kroner - før jeg havde indregnet mine egne arbejdstimer.

Det havde bare at virke… Det gjorde det heldigvis, rigtig godt faktisk.

Breve blev et centralt element i vores markedsføring i de efterfølgende tre år, så vi begyndte at automatisere processen for os selv - og vores kunder. I dag sender vi 540.000 breve årligt på vegne af kunderne.

Men potentialet var større - og det blev startskuddet til Postbuddy. 

Flere har spurgt mig om markedet for breve ikke er nedadgående? Og jo, det er fuldstændig korrekt. Så hvad tror vi, at de fleste overser? Potentialet, hvis man gør breve 10x mere effektive.

Da Shopify blev grundlagt, fandtes der omtrent 50.000 webshops. Et marked, som de fleste investorer ikke mente var stort nok til at bygge en forretning på. I dag har Shopify alene næsten 5 millioner kunder. Altså 100x så mange webshops, som der fandtes da de startede.

Hvorfor nævner jeg det? Fordi mellem efterspørgsel og et eventuelt udbud findes friktion. Det er dyrt og kompliceret at sende breve i dag, ligesom det var at dyrt og kompliceret at starte en webshop tilbage i 2006, da Shopify blev grundlagt.

Software er enestående til at reducere friktion - og det er også vores udgangspunkt hos Postbuddy. Så hvordan ser det ud? Lad mig starte med de tre største problemer og hvordan vi løser det. 

Pris skaber friktion. Uden en aftale, så koster det i dag 25 kroner at sende et brev. Det er for højt. Fordi vi samler en stor volumen på én platform, så er prisen 7-10 kr. per brev hos Postbuddy.

Mennesker skaber friktion. I dag kan du ikke sende breve, uden at skulle i kontakt med en person. Det gør det ikke bare dyrt, men tidskrævende. Forestil dig, at du skulle ringe til en person hver gang, at du ville sætte nye annoncer på Meta op? Det ville være grotesk, men det er virkeligheden med breve. Hos Postbuddy har vi gjort det lige så let (og automatisk) at sende breve som emails. Uden at overdrive.

Teknologi skaber friktion. Breve kan i dag ikke skaleres. Hver gang man vil sende breve, så kræver det den samme mængde arbejde. Med andre ord er automatisering en by i Rusland. Hos Postbuddy integrerer vi direkte med dine systemer, så du selv kan bestemme hvornår et brev skal sendes - helt uden vores involvering og med personlige budskaber til hver enkelt kunde. Vi automatiserer brevene via segmenter du selv bygger eller webhooks.

Listen med problemer er lang, men det er her vi starter. Nu er software endelig koblet sammen med breve, så du kan komme i gang på to timer, i stedet for to dage. Ligesom jeg brugte tilbage i 2021.

Breve er mere aktuelle end nogensinde. I en tid hvor emails rammer spam, Temu løfter klikpriserne og iOS 14 har gjort annoncering til en sort boks, så er det tid til at tage kontrollen tilbage. Det er tid at åbne en kanal som bliver læst, koster det samme hver gang, og konverterer.

Tak for at læse med. Du er meget velkommen til at kontakte mig direkte på christian@postbuddy.dk, hvis du har spørgsmål.

Pænt goddag. Jeg er Christian, en af stifterne bag Postbuddy. Folk spørger mig tit, hvorfor vi bygger Postbuddy - de har aldrig hørt om noget lignende, så de er nysgerrige på, hvor ideen kommer fra.

Min baggrund er Resights (softwarefirma), hvor min første opgave var at få nye kunder. Vi havde netop onboardet de første 10 og nu havde vi desperat brug for nogle flere. Min idé var at sende breve til potentielle kunder, så jeg gik i gang.

Hvor svært kunne det være? Ret svært, viste det sig.

Efter to dages arbejde, kunne jeg endelig gå på posthuset og sende de første 100 breve. Processen var totalt manuel. Der skulle printes, skrives navne og adresser i hånden, og slikkes på hver enkelt kuvert. Alligevel endte prisen per brev med at være 25 kroner - før jeg havde indregnet mine egne arbejdstimer.

Det havde bare at virke… Det gjorde det heldigvis, rigtig godt faktisk.

Breve blev et centralt element i vores markedsføring i de efterfølgende tre år, så vi begyndte at automatisere processen for os selv - og vores kunder. I dag sender vi 540.000 breve årligt på vegne af kunderne.

Men potentialet var større - og det blev startskuddet til Postbuddy. 

Flere har spurgt mig om markedet for breve ikke er nedadgående? Og jo, det er fuldstændig korrekt. Så hvad tror vi, at de fleste overser? Potentialet, hvis man gør breve 10x mere effektive.

Da Shopify blev grundlagt, fandtes der omtrent 50.000 webshops. Et marked, som de fleste investorer ikke mente var stort nok til at bygge en forretning på. I dag har Shopify alene næsten 5 millioner kunder. Altså 100x så mange webshops, som der fandtes da de startede.

Hvorfor nævner jeg det? Fordi mellem efterspørgsel og et eventuelt udbud findes friktion. Det er dyrt og kompliceret at sende breve i dag, ligesom det var at dyrt og kompliceret at starte en webshop tilbage i 2006, da Shopify blev grundlagt.

Software er enestående til at reducere friktion - og det er også vores udgangspunkt hos Postbuddy. Så hvordan ser det ud? Lad mig starte med de tre største problemer og hvordan vi løser det. 

Pris skaber friktion. Uden en aftale, så koster det i dag 25 kroner at sende et brev. Det er for højt. Fordi vi samler en stor volumen på én platform, så er prisen 7-10 kr. per brev hos Postbuddy.

Mennesker skaber friktion. I dag kan du ikke sende breve, uden at skulle i kontakt med en person. Det gør det ikke bare dyrt, men tidskrævende. Forestil dig, at du skulle ringe til en person hver gang, at du ville sætte nye annoncer på Meta op? Det ville være grotesk, men det er virkeligheden med breve. Hos Postbuddy har vi gjort det lige så let (og automatisk) at sende breve som emails. Uden at overdrive.

Teknologi skaber friktion. Breve kan i dag ikke skaleres. Hver gang man vil sende breve, så kræver det den samme mængde arbejde. Med andre ord er automatisering en by i Rusland. Hos Postbuddy integrerer vi direkte med dine systemer, så du selv kan bestemme hvornår et brev skal sendes - helt uden vores involvering og med personlige budskaber til hver enkelt kunde. Vi automatiserer brevene via segmenter du selv bygger eller webhooks.

Listen med problemer er lang, men det er her vi starter. Nu er software endelig koblet sammen med breve, så du kan komme i gang på to timer, i stedet for to dage. Ligesom jeg brugte tilbage i 2021.

Breve er mere aktuelle end nogensinde. I en tid hvor emails rammer spam, Temu løfter klikpriserne og iOS 14 har gjort annoncering til en sort boks, så er det tid til at tage kontrollen tilbage. Det er tid at åbne en kanal som bliver læst, koster det samme hver gang, og konverterer.

Tak for at læse med. Du er meget velkommen til at kontakte mig direkte på christian@postbuddy.dk, hvis du har spørgsmål.

Christian Vestergaard

Christian Vestergaard

Direktør & Grundlægger

Direktør & Grundlægger