Mind Studio er en europæisk webshop, som producerer og sælger ekstrakter fra funktionelle svampe. Deres produkter indgår i en daglig rutine, så det er kritisk for Mind Studio, at reaktivere kunder som er blevet inaktive.
Med en ROAS nord for 10x, har vi hjulpet Mind Studio med at skabe genkøb fra førstegangskøbere, som de ikke kunne konvertere med e-mail flows. Enten fordi de ikke åbnede e-mails, eller helt var unsubscribed.
Udfordringen
Mind Studio har en AOV som vokser 138% fra den første til den tredje ordre. Derudover, så sker 83% af deres genkøb inden for 60 dage af det første køb. Med andre ord, så har de en ekstremt loyal kundebase, men det handler om at sikre genkøbet hurtigt.
Mind Studio stod derfor med et stort problem. Når kunden først var inaktiv på e-mail, og ikke havde foretaget et genkøb indenfor 60 dage, så var der ikke flere redskaber tilbage i værktøjskassen. Kunden var mistet.
Løsningen
Mind Studio havde dog hørt en fugl synge om breve. Med en åbningsrate på næsten 100 procent, så kunne de igen få et godt tilbud foran kunderne - og sikre det kritiske genkøb. Det var i hvert fald hypotesen.
De besluttede sig derfor for at teste en kampagne, hvor de sendte breve til førstegangskøbere, som ikke havde foretaget et genkøb indenfor 150 dage. Et komplet dødt segment, som nu skulle have det sidste rygstød med breve.
Kampagnen ser du herunder. Et æstetisk design, som matcher deres brand, og lokker kunderne tilbage med en personligt postkort og et godt tilbud
Resultaterne
Mind Studio har formået at skabe omsætning, som ellers aldrig var kommet. Derudover, så har de formået at bryde den digitale støj og skabt en helt unik oplevelse for kunden. Og tallene? De taler for sig.
9,6% konvertering
ROAS 11,6x efter returneringer
"Performance er ekstremt høj på et segment, som har været svært for os at trænge igennem til på grund af inaktivitet."
Kasper Lindbjerg, Growth Lead hos Mindstudio
Efterfølgende kan Kasper fra Mind Studio også berette, at langt de fleste genvundne kunder, er fortsat med at købe. Så ikke nok med at kampagnen har givet et højt direkte afkast, så er livstidsværdien på kunderne også øget.
Er du interesseret i at høre mere om Postbuddy, så kontakt os alle ugens dage på christian@postbuddy.dk eller 40 47 76 38. Vi elsker at nørde!